Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360agencja reklamowa 360

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie opracować swój prywatny smak deseru, łącząc pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on dobry technicznie oraz prosty.